1800’lerde , Gregor Mendel genleri çocuklarına fiziksel özelliklerin geçmektedir ve kalıtsal olan bazı özelliklerinolasılıkları hesaplanmış çalıştı nasıl tahmin

Nasıl Punnett MeydanıOlasılık hesaplayın . Bilim adamları bile sonrasına kadar genlerinvarlığını keşfetmek değildi rağmen , Mendel’in temel ilkeleri doğru olduğunu kanıtladı . Reginald Punnett Mendel’in ilkelerine dayalı mirasolasılığını hesaplamak için grafiksel bir yöntem olarakPunnett kare geliştirdi. Sen istatistik ve Punnett kare ile hesaplamak için olasılık anlamak zorunda değilsiniz ; Sadecekare oluşturmak ve belirli bir özellik kalıtım yoluyla bir yavruolasılığını belirlemek içinsonuçları gözlemleyin. Talimatlar 1 bir kare çizin ve yatay bir ve tek bir dikey çizgi ile dört küçük karelere bölün

.
2

kullanarak ,kare üzerinde bir ebeveyngenotipinin yazın baskın alel veresesif alel için bir küçük harf için bir harf . Doğru kutusunun üzerinesol kutusu vediğer alel üzerinde bir alel yazın . Kahverengi gözlü resesif olma baskın ve mavi gözleri olan göz rengi için bir Punnett kareörneği ele alalım . Ana baskın ve bir resesif alel ile bir genotip varsa ,resesif alel içindiğer kutusunun üzerindekibaskın alel ve » b» için bir kutunun üzerindeki » B » yazmak .
3

kareninsolundakidiğer ebeveyningenotipi yazın . En iyi kutunun sol ve alt kutunun sol diğer allel bir alel koyun. Genotip iki resesif allel varsa , örneğin , sonraki her kutuya » b » yazmak .
4

bununsolunda yukarıda yazılıallelleri ile her kutuya doldurun . Sol üst kutu üzerinde » B » vesola » b » varsa , örneğinkutusuna » Bb » yazmak . Sağ üst kutu üzerinde » b » vesola » b » varsa ,kutuya » bb » yazmak . Iki alt kutuları içinaynı yapın .
5

İzlenmeye en az bir dominant alel içeren kutularınınsayısı. Genotip Bb ve genotip bb olan bir üst ile bir üst durumunda ,kutu Bb , bb, Bb ve bb içerir. Bu durumdakutuları iki baskın alel var .
6

dört tarafından bir baskın alel ile kutularınınsayısını bölün ve bir yavrusahip olacağıyüzde şans için 100 ileçarpın sonucu baskın bir özellik . Örneğin ( 2/4 ) * 100 = 50 , kahverengi gözleri olan bir yavru bir yüzde 50 şansı var yani .
7.

yüzde almak için 100 iladominant özellik içinyüzde şansı çıkarma bir yavruçekinik özellik gösterecektir ki şans . Örneğin, 100 – = 50 50 , bu nedenle orada mavi gözleri olan bir yavru bir yüzde 50 şansı olduğunu

.

You May Also Like

About the Author: elgame

Αφήστε μια απάντηση