Video Oyunları Birinci Nesil SistemlerininTarihçesi

modern oyuncular için , erken konsolları hayal zordur . Video oyun sektörü çok hızlı bir şekilde gelişti ve en az 50 yıl içinde ancak erken yenilikçiler boru hayalleri vardı kahramanlık elde ediyor , bugüne kadar geldi . Oyuncular bir geometrik oranda evrim keyfini ayrıcalıklı olmuştur , ve bu yüzden ,oyun basın geriye dönük1990’ların başlarında başlayan nesillere konsolları gruplandırılmış gelmiştir. Bu makalede, hızla üretilen ve satılanilk konsolları kapsar – ve bunların hiçbiri , uzun süren çok övgü hatta etkilendim oyuncular topladı iken , hepsi oyunbüyümesi ,dünyanın tartışmasızen büyük eğlence iş katkıda bulunmuştur. Tanımı

Çoğu oyun tarihçiler ve gazetecilerilk nesilMagnavox Odysseysürümü ile 1972 yılında başladı veColeco Telstar piyasaları vurdu 1976 yılına kadar sürdü katılıyorum . Ilkokul birinci nesil konsollar için tanımlayıcı ve ne dışında ikinci nesil makineler onları setleri , gerçek mikroişlemedeki olmaması , bir CPU gibi , böylece grafik yongası , ses yongası ve . Başka bölmek depolama – ikinci nesil modeller taşınabilir medya , yani kartuşları geçti ve seçim için farklı türlerden tüm katalog vardı ilk nesil konsolları başlangıçta , oyunlar önceden yüklenmiş geldi
. ön – ilk nesil

iki en tanınmış erken video oyunları 1961 yılında Steve Russell tarafından geliştirilen Uzay Savaşı , Martin Graetz ve MIT’de Wayne Wiitanen olan ve iki ( 1958 ) için o Tenis önce William tarafından Higinbotham . Herhangi bir özel elektronik kullanmak ve basit bir endüstriyel kontrol ünitesimevcut görünümünü manipüle yoktu çünküikincisi ancak bir video oyunu olarak nitelendirdi. Ancak, her iki bir izlenim bıraktı ve kulaktan kulağa yayılarak bir eğlence olarak bilgisayarkavramını öncülük etmiştir.
Pong

Nolan Bushnell ünlü Pong arcade oyunu , bir oldu genel olarak oyun daha fazla kabul edilmesi içinönünü , 1971 yılında büyük bir hit . Piyasaya Atarikurucu öncedir , vezaman Bushnellpazara dolayısıyla onun geç giriş , ev video oyun bile başarılı olabilir emin değildi . Buna rağmen , Atari , sadece birkaç yıl sonraikinci nesillideri oldu – ve Pong hala popüler kültüre Gaming ilk klasik katkı olarak hatırlanır
Magnavox Odyssey
<. onlar akıllıca çıkarmak gibi yaklaşık oyun tanınan zaman p> Busokaklara vurmak içinilk konsol oldu , 1971 yılında elektronik üreticisi Magnavox tarafından yakalandı . Bu 100 $ maliyet vekelimeninbugünkü anlamıyla bir bilgisayarı eksik 1972 çıktı . O vardı tümü ekranda ilkel hareketli şekiller oluşturmak için 40 yarıiletken transistörler idi . Ses yok oldu , ve renk ekranlarında çıkartmaları oyuncular yerlerinşeklinde geldi . Konsol başlangıçta sadece 12 önceden yüklenmiş oyunları oynayabilir

Odyssey sonra tipik bir konsol olacağını neilk gen demetyakın oldu – . Hatta daha sonra müstakil kontrolörleri iletek oldu , ve küçük devre kartları üzerine kodlanmış izin ek oyunları .

özgün tasarımı nedeniyle ahşap tahıl lambri ve plastik kasa için «kahverengi kutu » lakaplı ünlü Alman – Amerikan mühendis Ralph Baer , geldi .

Atari Pong

1975 olarak , Nolan Bushnell ve onun ortakları ev oyun yaşayabilir bir girişim olduğuna inanıyorum başladı , ve bu yüzden Atari ilk doğru ürünisabet arcade oyunukonsol versiyonu oldu . Aslındamakine oynayabilirtek başlık olan , bir konsol üzerinde Pong oldu. Hiçbir kontrolörleri vardı , oyuncularkonsolda kendisini düğmeleri kullanılır . Sears bu makinenin görev çoğu içinAmerika Birleşik Devletleri’nde özel dağıtım vardı .
Coleco Telstar

sanatçısını bir ek Fazla değil, bu bir aslında bir Pong oldu klonlamak ve hatta Atari konsol tarafından kullanılan benzer bir fiziksel düzen vardı . Bu nispeten gelişmiş çip ,General Instruments AY – 3-8500 ,ilk nesil oluşturan tüm buen yetenekli ve modern bileşeni dağıtmak için dikkat çekicidir .
Legacy

bu konsolları hiçbiri özellikle iyi sattı . Magnavox diğer tüccarlar dağıtmak izin vermedi muhtemelen çünkü , Atari Pong olasılıkla ana dağıtımen başarılı sayesinde oldu , amaasıl Odyssey sadece 300.000 adet sattı . Coleco Telstar yanı sıra , kötü sattı.

Nedir bu erken konsolları yaparken başarılı oldu bir örnek ve fark oluyor . Zayıf finansal getiri ve cansız kamu yanıt rağmen, bilinen bir hobi haline oyun yaptı ve bunu meşrulaştırmaya yardımcı oldu. Telstar lansmanı ve hızlı ölümü , bir yıldan az bir süre içinde , AtariAtari VCS 2600, ev oyunilk büyük satıcı , ve bu güne kadar bir hobi olarak video oyunları şekillendirmek için en sorumlubir konsol serbest bırakmak için yeterli etkilendim .

You May Also Like

About the Author: elgame

Αφήστε μια απάντηση