Fizik Ani ivmelerini bulun Nasıl

Hızlanma bir nesne üzerinde harekethız değişimoranıhesaplama . Bir vektör miktar olduğu gibi bir nesne , bir süre verilebilir ama aynı zamandayönde bu seyahat değil sadece nerede hakkında önemli bilgileri tutar . Ancak yanıltıcı olabilir zaman bir vücut üzerindeivmesini dikkate — hızınhesaplamanesne üzerindeki tümfarklı hızlanma dürtülerin bir kombinasyonu bunun yerine biz herhangi bir zamanda bir nesneninivme bakmak olabilir olduğu , olarak da bilinen ani ivme . Talimatlar 1

ivme hesaplanacağı içinmodel tanımlayın
. Bir örnek olarak,yer değiştirme denklem f (t ) ile t ^ 3 ^ 4t + 2 + sin ( t) = t = 0,5 s azani ivme bulabilirsiniz. Hızın anti- türevini alarak ani ivme anlık hızıtürevidir ,yer değiştirme denklem üretilebilir olduğunu kabul eder veçözelti hesaplama anahtarıdır.
2

ftürevini bulun (t), anlık hız için bir denklem üretir. D /dt [f (t)]kısa yazılımı kullanılarak f (t ) = ; t ^ 3 3t ^ 2 , 4t ^ 2 8T gider gider , günah ( t ) cos ( t ) gider . Bu nedenle f (t ) = v (t) = 3t ^ 2 + + 8t cos ( t) bağlıdır. ‘ V =anlık hızı çözme bir çözelti , D /DT [ v (t) ] (t ) oluşturmak için, fonksiyon v ( t) türevi. 3t ^ 2 8t değeri 8 statik bir değişken olur ve cos ( t), (t) -Sin gider , 6T gider. Çözelti v ‘ ( t) ( t ) = = 6t + 8 – . Sin (t )
3

denklemi ( t ) alın vebelirlenen modele geri bakın a ( 0,5 ) = 6 ( 0,5 ) + 8 – – , hangi 0.5 saniyedeanlık ivme sorar . 3 anlamlı rakama yuvarlanır günah ( 0.5) = 10.5
4

Alternatif ani ivme çözülebilir grafik f (t) göre çizilerek . Y-ekseni üzerindex-ekseni ve mesafe ile ilgili zaman ile, bir nesnenin hızının iki zaman noktası arasındaki eğri altındaki alanın alınarak hesaplanabilir. Bu itibaren , hızlanma sadece zaman t = 0.5 deeğriye teğet çizerek anladım , bununla birlikte üretilensonuç kullanarak türevleri olarak doğru ama sonuç kontrol .

You May Also Like

About the Author: elgame

Αφήστε μια απάντηση